●下記業務をマネージャーとしてご担当いただきます。
・海外に派遣される日本人駐在員及び海外から日本へ派遣される外国人駐在員の税務申告コーディネーション
・個人所得税申告書の作成(日本・米国)
・駐在員派遣のための人事施策構築
・国をまたぐ給与・報酬・福利厚生制度に関するコンサルティング
・投資・退職・不動産等を含む総括的税務設計と組合わせた個人資産の管理
・要望に沿ったイミグレーション解決策の提供
●We will entrust you with the following work.
・Tax return coordination for Japanese expatriates dispatched overseas and foreign expatriates dispatched from overseas to Japan
・Preparation of personal income tax return (Japan /US)
・Construction of personnel measures for dispatch of expatriates
・Consulting on salary,compensation,and welfare system across countries
・Management of personal assets combined with comprehensive tax design including investment,retirement,real estate,etc.
・Provision of immigration solutions according to requests
【必須要件/Core Requirements】
●グローバルモビリティーまたは関連するエリアでの管理(またはリーダー)職経験があること
(税務コンプライアンス、税務コンサルティング、ビザ・イミグレーションサービス、パーソナルファイナンシャルサービス、HRコンサルティング)
●業種に関連する資格を保有していること
(CPA、EA、税理士(科目合格含む)、またはそれに同等するコンプライアンス/コンサルティング職務)
●リーダーまたは管理職的職務経験者
●語学力:バイリンガル(日本語・英語)
●Administrative (or leader)experience in global mobility or related areas
(Tax Compliance,Tax Consulting,Visa Immigration Service,Personal Financial Service,HR Consulting)
●You have qualifications related to your industry
(CPA,EA,tax accountant (including courses passed),or equivalent compliance /consulting duties)
●Leader or managerial experience
【歓迎要件】
●Big4または同等会社での経験優遇
●自発的で自ら進んで行動できる方
【welcome】
●Experience in Big4 or equivalent company
●Spontaneous and willing to act
【東証プライム上場 財閥系 海運会社】 事務系総合職
大手税理士法人 税務・会計コンサルタント
外資系生命保険会社 ミドルオフィス