外資系機内食メーカー

Manager OPEX(Operating Expense)

  • 正社員
この求人の紹介
を受けたい

募集要項

仕事内容
機内食の製造及び航空機への搭載における業務改善をご担当頂きます。
外国籍の上司と現場担当の間でコミュニケーションを取りながら、改善ポイントを探したり、本社から指示のあった施策を現場に落とし込んで頂きます。
●Perform diagnostics on major cost drivers (material,labor,Other Operating costs).
●Plan,guide and support business units to achieve productivity,material waste reduction,safety and quality targets via lean transformations.
●Set-up project team structure and coach unit project teams on priorities and deliverables
.
●Train and build capability in all levels of organization regarding lean manufacturing.
●Enable local management to successfully drive and own improved processes.
●Coach,train and develop local management on project methodology,basic lean principles and best practice concepts.
●Manage change management projects from concept,through to ensuring successful implementation.
●Implement performance management tools to ensure sustainability of changes.
●Work closely with the units in creating and maintaining related training materials and supporting documentation.
●Develop and present proposals for improvements considering all essential factors.
●Ensure current and future states documented and savings/benefits captured through continuous imporvement trackers.
●Manage the development and implementation of material management solutions (such as MIB)with units

●Implement scorecards/planning tools.
●Propose and keep up with company best practices and benchmark initiatives.
●Coach other Continuous Improvement/OPEX Managers and lead training and presentation sessions.
●Work with Lean Manufacturing tools and techniques,such as 8 Waste,Just in Time,Value Stream Mapping,Kanban system,Problem Solving,FIFO and 5s and workplace organization including layout changes when necessary.
●Formal training in LEAN and /or Six Sigma.
経験・資格
※出身業界不問(製造業の経験者の方歓迎)
※英語でのコミュニケーションを問題なく行える方
●Work Experience:
・Experience in operational environment,leading teams,meeting deadlines and exceeding customer expectations.
・Experience analyzing operations and its cost drivers,analyzing material and information flows,and analyzing productivity,material consumption and operational expenses.
・Experience implementing Continuous Improvement /Lean /Six Sigma concepts in manufacturing /logistics environment.
・Experience with concepts of 8 wastes,5S,problem solving skills,Value Stream Mapping,JIT.
・Knowledge of operations/production of food industry /airline catering preferred
・Experience in business process redesign.
●Technical Skills:(Certification,Licenses and Registration)
・Business-minded and customer focused with proven experience understanding and impacting on the cost drivers of product and labor cost variances.
・Results and target oriented.
・Good leadership skills with a hand-on approach with the ability to train and mentor.
・Excellent interpersonal and communication skills
・Pragmatic and,analytical.
・Good understanding and knowledge of catering industry related to operations and,processes,with the ability to accurately articulate this verbally and in writing.
・Innovative &open to new ideas
・A change agent with proven experience of effectively initiating change to support the business
・Able to manage multiple deadline in an organized and effective manner
・Computer literate (Word,Excel,Outlook etc.)_
・Able to work effectively in a multi-cultural environment.
・Ability to coach,influence,consult,implement,evaluate,present and initiate
●Language /Communication Skills:
・Good command of English essential
・Japanese desirable
勤務地
千葉県
年収
〜800万円
Recruiting No.
7809_1

企業情報

社名
外資系機内食メーカー
事業内容
機内食製造及び航空機への搭載

転職支援サービスの流れ

  • STEP1
    転職支援サービスへの
    お申し込み
    登録フォームより必要事項を入力のうえ、お申し込みください。
    既に応募書類を作成済の方はメールにてこちらよりご登録いただけます。
  • STEP2
    サービス利用開始の
    ご連絡
    お申し込みから3~4営業日以内に、お電話かメールにてご連絡をいたします。
    ※求人状況によっては、転職カウンセラーとの面談・相談サービスの提供が難しい場合もございます。予め、ご了承ください。
  • STEP3
    転職カウンセリング
    対面(オンライン可)またはお電話にて、あなたのご希望やご経験、今回の転職でこだわりたい事柄の優先順位などをお伺いします。
  • STEP4
    求人紹介・応募書類
    チェック
    様々な角度から具体的な企業や求人のご提案をいたします。各社の社風や雰囲気についてもご案内します。応募の可否をご検討ください。応募書類の添削も承ります。
  • STEP5
    企業への推薦・書類選考
    応募先が決まりましたら、転職カウンセリングにてお伺いした内容をもとに作成した各企業への個別の”推薦状”を添えて、企業への打診を行ないます。
  • STEP6
    面接
    面接の日程調整は転職カウンセラーにおまかせください。ご希望により、面接に臨むにあたっての事前準備や、各企業の面接対策も承っております。
  • STEP7
    内定・退職フォロー
    最終選考に合格した後も、給与や待遇についての交渉は遠慮なく転職カウンセラーにご相談ください。入社企業が決まりましたら現職の円満退社に向けたフォローもいたします。
  • STEP8
    入社
    入社時期のすり合わせ、諸手続き等、入社に至るまで転職カウンセラーがサポートいたします。入社後は新天地にて思う存分ご活躍ください。
    ※エリートネットワークを通じて転職に成功された方々の『転職体験記』はこちらからご覧ください。

この求人に似た求人を探す

条件を変えて検索する

希望職種
希望業界
希望勤務地
フリーワード
希望年収
推奨年齢
こだわり条件

ご希望の職種を選択してください

ご希望の職種を選択してください

ご希望の業界を選択してください

ご希望の勤務地を選択してください

ご希望条件を入力ください

希望年収
推奨年齢
フリーワード

こだわり条件を入力ください

転職体験記

  • 高専専攻科卒24歳。新卒で学習塾勤務から、世界展開する電子・機械部品メーカーの技術開発部門へ
    24歳/国立 沼津工業高等専門学校 国立 沼津工業高等専門学校 総合システム工学専...

    【東証プライム上場 世界に展開する電子・機械部品メーカー】 技術開発部門 ソフトウェア開発職

    転職体験記を読む
  • 東京大学大学院の研究員、ITハードウェア保守サービスのベンダー企業 営業部門へ転身
    28歳/埼玉県立 川越高等学校 卒 東京大学 工学部 マテリアル工学科 卒 東京大...

    【ITハードウェア保守サービスのベンダー企業】 営業部門 営業担当

    転職体験記を読む
  • 任期付きポスドク研究員32歳、森林科学から気象変動へ転じて研究を続けるも苦戦。結婚を機に、製紙メーカーの研究職へ
    32歳/国立 中高一貫校 卒 国立大学 卒 国立大学大学院 生命科学系 修了 博士...

    【東証プライム上場 財閥系 製紙メーカー】 研究開発本部 植林木の研究・開発職

    転職体験記を読む

注目企業インタビュー

  • 魅力あるジャパンブランドを海外に! 独創的なプラットフォームを強みとして、 新業態の小売ビジネスを拡大中。

    株式会社パン・パシフィック・インターナショナルホールディングス
    CFO  取締役 兼 執行役員 清水 敬太氏
  • コンビニ業界は、これからますます面白い段階に入っていきます。

    株式会社ローソン
    執行役員 CHO 兼 ヒューマンリソースステーション ディレクター 村山 啓 氏
  企業インタビュー一覧はこちら
  • 株式会社パン・パシフィック・インターナショナルホールディングス

    魅力あるジャパンブランドを海外に! 独創的なプラットフォームを強みとして、 新業態の小売ビジネスを拡大中。

  • 株式会社ローソン

    コンビニ業界は、これからますます面白い段階に入っていきます。

   企業インタビュー一覧はこちら
この求人の紹介を受けたい お気に入り
この求人の紹介を受けたい お気に入り